ویژگی های مثبت دستورالعمل های بازاریابی جدید –


وی گفت: در دستورالعمل جدید ، صدور مجوز بازاریابی به بورسیه ها ارائه شده است که قطعاً روند اخذ مجوزهای بازاریابی را برای متقاضیان تسهیل می کند.

عبدی تصریح کرد: تعیین کلاس های نقدینگی نمادهای معاملاتی توسط هر بورس از دیگر مواردی است که در دستورالعمل جدید گنجانده شده است و می تواند نقش مهمی در تعیین پارامترهای بازاریابی متناسب با شرایط معاملاتی خاص هر سهم داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به سایر مزایای دستورالعمل های جدید بازاریابی اشاره کرد و گفت: در صورتی که نماد به مدت 5 روز متوالی با صف خرید یا فروش مواجه شود ، درخواست حراج یکی از مهمترین مزایای معامله گران است. به

مشکل تشکیل صف های فروش سنگین برای بازاریابان

عبدی در پاسخ به این سوال که مشوق چه چیزی برای بازاریابان خواهد بود ، گفت: یکی از مشکلاتی که بازاریابان همیشه با آن روبرو بوده اند ، به ویژه در نیمه دوم سال گذشته ، تشکیل صف های فروش سنگین در نمادهایی بود که موضوع بازاریابی هستند. به دلیل حجم بالای پایه برخی از سهام ، نوسان در محدوده نوسانات و انجام تعهدات بازاریابی ، روند معاملات آنها نمی تواند با تغییرات زیادی در قیمت سهام همراه باشد و علیرغم منابع صرف شده توسط معامله گر ، معاملات نماد هیچ رسیدن به تعادل

وی خاطرنشان کرد: درخواست حراج که در دستورالعمل های جدید بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است ، می تواند به بازاریابان کمک کند تا معاملات نمادها را با استفاده از منابع کمتر و منطقی تراز کنند ، اما همکاری ناظر معاملات هر یک از شرکتهای بورسی مثر خواهد بود. نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه وجود محدودیت در تامین نقدینگی برای انجام تعهدات بازاریابی را یکی از مشکلات مدیران بازار عنوان کرد و افزود: با توجه به چنین مشکلی ، اعطای فرصت پیش بینی شده در دستورالعمل های جدید می تواند به فعالیت بازاریابان کمک کند.

وی ادامه داد: بر این اساس ، اگر مدیر بازار با محدودیت در تامین منابع بازاریابی مواجه شود ، می تواند با تأیید بورس مربوط تعهدات خود را حداکثر تا 10 روز کاری و تا 50 درصد کاهش دهد. . “

عبدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ، بر اساس این دستورالعمل ، بورس ها موظف هستند عملکرد شرکت کنندگان در بازار را به صورت هفتگی ارزیابی کرده و رتبه بندی این شرکت ها را ارائه دهند که کارمزد آنها بر اساس این رتبه بندی متفاوت خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در این صورت شرکت های بازاریابی از یک سو برای جذب مشتریان جدید و از سوی دیگر افزایش کارمزد دریافتی تمام تلاش خود را برای ثبت عملکرد مطلوب به کار خواهند گرفت.

وی به مسئولیت بازارساز در تامین منابع نقدینگی اشاره کرد و گفت: اگر شرکت ها و سهامداران آنها در این زمینه با بازارساز همکاری نکنند ، قطعاً چالش هایی برای آنها پیش خواهد آمد ، این یکی از مسائل مهم برای بازار ساز ” وقتی بازار در سال گذشته اصلاح شد ، با آن مشکل داشتیم.

تأثیر دستورالعمل های جدید شرکت های بازاریابی بر کل معاملات بورس اوراق بهادار

عبدی بر تأثیر دستورالعمل های جدید شرکت های بازاریابی بر عملکرد این شرکت ها و کل معاملات بورس تاکید کرد و گفت: ایجاد شرایط لازم برای فعالیت راحت تر بازاریابان ، نقدینگی سهام و معاملات روان در بازار را افزایش می دهد ؛ بنابراین ، اجرای این دستورالعمل می تواند در بهبود عملکرد بازاریابان مثر باشد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه ، تعیین طبقات نقدینگی باعث می شود پارامترهای بازاریابی برای هر یک از نمادها بر اساس حجم معاملات و درصد سهام شناور متفاوت باشد.

ویژگی های مثبت دستورالعمل های بازاریابی جدید

وی به یکی دیگر از ویژگی های مثبت دستورالعمل جدید بازاریابی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های م thisثر این دستورالعمل در روند معاملات ، الزام حضور بازار در زمان گره های معاملاتی است که نمادهای معاملاتی در چنین مواردی متعادل تر خواهند بود. شرایط. ” اعلام وصول.

عبدی با بیان اینکه تعدیل پارامترهای بازاریابی در صورت افزایش سرمایه شرکت ها ، این پارامترها را با توجه به شرایط جدید تغییر می دهد ، افزود: به طور کلی انتظار می رود که دستورالعمل های جدید شرکت ها و سهامداران آنها را در ارائه به موقع و مناسب افزایش دهد. نقدینگی ” نقدینگی و تعمیق معاملات سهام.

منبع: سازمان بورس

https://aparna.ir/
aparna.ir
www.aparna.ir